Студентски съвет в СофтУни
Колеги, за да подобрим учебния процес и социалния живот в СофтУни, инициираме създаването на "Студентски съвет към СофтУни".
В момента изчистваме концепцията, описваме правилата на работа на студентския съвет, правилата за организиране на избори за студентски представители, отговорности и задължения на студентския съвет и всичко останало около тази инициатива.
Студентският съвет ще се грижи за интересите на студентите в СофтУни:
- Ще събира обратна връзка и ще настоява пред СофтУни за внасяне на подобрения по учебното съдържание, по учебния процес, по начините на оценяване и учебното съдържание. Обратната връзка ще се обсъжда със СофтУни на регулярни срещи.
- Ще организира социални, спортни и образователни събития: спортни турнири и събирания, забавления, семинари, курсове и други инициативи, с подкрепата на СофтУни.
Сигурен съм, че ще предложите още 50 неща, с които да допълните дейността на студентския съвет, но имайте предвид, че не всичко ще е изпълнимо, тъй като ще отнема време и усилия от страна на доброволните студентски представители. Дори обсъждаме да въведем правилото "предложение с ангажимент": предлагаш идеи, но само ако се ангажираш лично да подпомогнеш реализацията им.
Смятаме да организираме първите избори за студентски съвет към СофтУни в началото на новия семестър (фервуари 2015). До тогава най-вероятно ще излъчим "временно изпълняващи длъжността" (служебно правителство).
Моля дайте конструктивни мнения, идеи и коментари как да направим инициативата възможно най-полезна.
Във връзка с неспособноста на някой колеги да казват, че някой не е работил предлагам: Оценяващите да могат да преценяват сами дали някой не е работил а не да чакат студента сам да посочва.
пс - безплатна бира за президента на съвета :)
Съгласен, с две пояснения.
Относно защитите на екипните проекти, докато има ползвана version control система, оценяващите много добре виждат кой колко е допринесъл към проекта. Тоест, дори и защитаващият да не спомене кой е участвал и кой не (или да каже - всички работихме), евентуално са много малко случаите, в които всички са работили, но само 1 или двама имат commit-и. В общия случай, когато има само от един или двама commit-и, но всички са работили, на защитата се изсипва целия отбор, защото е надъхан и иска да си защити/покаже проекта. Случвало се е, когато съм оценявал екипни проекти, 1-2 часа след като е минал даден отбор, да се върна в github repo-то и да поразгледам отново нещо, което ми е направило впечатление, за да бъде максимално обективна оценката, която давам.
Относно форума. (Все още) няма адекватна система за санкции, така че безмислените теми ще стават все повече и повече. Хората в SoftUni стават повече -> посетителите на форума стават повече и в един момент е неизбежно съществуването на много глупави теми, с идеята да "набират" точки за щяло и нещяло. Нормално е. Уви, в един момент "лайк" културата се прехвърля и тук и повечето дават едни точки на едни хора, без да знаят защо ги дават. Или без да се замислят, че с тия точки "повдигат" статуса на даденото съобщение. (Тая схема работи и в двете посоки) Не малко са добре обосноваващите се хора, които дори след смислена полемика си изяждат минусите точки, просто защото "лайк" културата е такава. Темата е дебела, но няма как да се реши ей така изведнъж тоя казус. Може би ще има леко подобрение в един момент като се интегрира система за санкции.
Привет,
Ще се присъедниня към идеите като опитам да разширя мнението на колегата преди мен относно форума.
Форумът е много сериозна част от всичко което се случва около СофтУни. Човек може по всяко време да го погледне и да получи достъп до много информация. В тази връзка прави лошо впечатление отношението към хората които се опракват за нещо.
От скоро започнах да следя почти постоянно всичко около СофтУни и попадам все по-често на негативно настроени колеги които пишат теми с желание да променят каквото не им харесва или просто да си кажат, че нещо не им е ок. Реакцията която предизвикват в много голяма част от случаите е да бъдат 'нахранени' било то по-елегантно или директно. Оставям на страна това, че в някои случаи колегите си го просят с начина си на изразяване, но това не значи, че трябва да се отвръща със същото и то от хора които са част от системата на СофтУни. Опитвам се да Ви насоча (тези които имат нужда), че от дадено оплакване могат да се извлекът доста ползи. Най-малкото това е най-лесния начин да се получи обратна връзка за слабите места в организацията. Прочетох коментари на хора които са с профил на модератори, които задават въпроси като "Ми тогава защо продължаваш" или "И аз няма да запиша ... ниво", които ми се сториха изключително неуместни най-вече защото са от вътрешни хора. Хубаво е да се вземе предвид и, че един останал негативно настроен студент ще направи сериозна антиреклама на СофтУни навсякъде където му се отдаде възможност. Разбира се обратното важи с пълна сила - доволен студент ще докара още поне няколко свои познати. Впечатлението което се оставя е, че оплакалите се получават като отговор основно менения убеждаващи ги колко неоснователно са се оплакали.
Предложението ми във връзка с темата е контролът над форума да се засили. Да не се превръща в тинейджърски форум - "Кой е по- остроумен в отговорите си".
Харесва ми стилът на отговори които пише alexandra.svilarova -/// "Колеги, нека да обясня малко за това... Оставам на разположение, ако имате още въпроси..." /// Така би трябвало да отговарят всички които искат да градят авторитета на СофтУни.
Поздрави,
А.