Има ли интерес към присъствен курс без лекции?
Здравейте колеги,правя тази тема защото ми е любопитно има ли реално интерес към изцяло практически курс без лекции и ако да колко голям.
1во разбира се нека да разясня какво имам предвид под практически курс без лекции:
Лекциите се гледат само онлайн и предварително(тоест на присъствените занятия ще се очаква от студентите да са гледали лекциите вече) и да не се водят на място отново и отново.
Вместо лекции,2-3 пъти седмично(или дори повече)да има чисто практически интерактивни занятия.
Под това имам предвид лабове,упражнения и отборни проекти на място.
Лабовете може да останат горе долу същите каквито са във момента,само бих предложил да се преминава на следващите задачи,не когато мнозинството реши дадена задача,а когато над 80% от присъстващите решат дадена задача и при въпроса "има ли хора които не са решили задача" да няма повече от 4-5 вдигнати ръце(все пак тези упражнения са основно за хората които не знаят нещата перфектно и идват да научат нещо,а не само асистентите и отличниците да си се съзтезават кой по бързо може да реши всичко...).
Тъй като лабовете са прекалено формални и изискват повече усилия и време от страна на екипа(създаване на подробно обяснени задачи с условия,нулеви тестове и проверка в judjge),може да имаме лаб веднъж на 1-2 седмици а останалото да бъде запълнено от практически упражнения.
На практическите упражнения не трябва да има judje и каквито и да е било класирания,а лекторите набързо да имровизират някакви задачи(или да изберат от предварително подготвен Pool от задачи подобни на домашните,който да е reusable и да се използва и при бъдещи курсове)и да започне всеки да ги решава,като отново целта да е да се движим с темпото на най бавните за да могат всички да научават по нещо и всеки да получи персонални съвети и помощ.
И най накрая,подобно на лабовете,веднъж на 1-2 седмици,може да имаме team work на място,където на място биваме разделени в произволни отбори(от не повече от 4 човека,за по лесна организация) и ни се дават някакви по сложни задачи които сам човек трудно да може да направи за 4 часа.
Отделните отбори също така могат да получават отделни задачи и накрая да трябва да съберем цялото нещо.
Например,в курса по CSS,разделяме се на 4ри основни групи отбори и всеки отбор се опитва да направи по една страница от сайт като софт уни(като отделните членове например се разпределят кой да направи нав бара,кой да направи бодито и тн)и накрая събираме всичко.
Целта отново ще бъде всеки да научи и да направи нещо,а не на всяка цена да имаме оптимален завършек на проекта.
Аз лично смятам че при подобни интерактивни занимания,се учи много по бързно,лесно и ефективно и също така не виждам голям смисъл от това да се водят лекции отново и отново,при положение че се повтарят 90% едни и същи неща(даже може да се направи конкурс за най добри лекции и съответните лекции да станат стандарт).
Все пак сме 21в. и смятам че трябва да надраснем традиците на държавните университети да "четем" лекции(тъй като всички тука сме що годе грамотни и сами може да си гледаме/четем лекции без да идваме на място).
Това също така смятам че ще вдигне желанието за записване на присъствено обучение,тъй като ползите от присъствено спрямо онлайн обучение ще са много по очевидни(сега като ме питат мои приятели защо да запишат присъствено,вместо онлайн и да дадът 300лв отгоре,не съм много сигурен какво да им отговоря).
Та какво мислите,бихте ли желали да има такова ниво в бъдеще?
1)Домашните може да ги гледаш от предишни курсове,аз например на C# до 4то домашно бях решил всичко преди да почна курса.
2)Предложението ми по никакъв начин не пренебрегва труда на лекторите,дори напротив,лекциите ще си бъдат качени във подобни курсове и ще е строго препоръчително всеки да се е запознал с лекциония материал преди дадено упр(например вместо да пише лекция за условни конструкции,както е в момента в ниво 0 да речем,да пише упр за усл конструкции,за което упр ще се очаква че ти си гледал лекцията преди да дойдеш и няма да се губи време на място да се изнася на ново).
Ние много по пълноценно може да се възползваме от опитът на лекторите във едно практическо занятие,защото тогава занятието не е scripted(както е една лекция)ами е динамично(демек ние задаваме въпроси,лектора отговаря,заедно мислим,лектора наблюдава на какво точно се затрудняват повечето студенти и т.н)