Loading...
IvelinTodorov avatar IvelinTodorov 8 Точки

[Уеб анализ] - Кода за проследяване за Google Analytics. Защо не във "FOOTER"!

1. Може ли кода за проследяване на сайт да се поставе във футъра вместо HAED тага на всяка страница?

2. Ако все пак проследяващият код е поставен във футъра, как това ще се отрази на показваните резултати от Google Analytics?

За информация, аз съм включил проследяващия код във футъра на моя сайт, защото това е еднократно действие, тъй като футъра присъства на всяка страница от сайта и е един и същ. Така избягвам включването във всеки HEAD на съществуващи или при създаването на нови страници. Като гледам резултатите които получавам и това, което видях от лекцията "Уеб анализ" , мисля че резултатът е идентичен.  

Ще се радвам да науча и други мнения по въпросите.

Тагове:
0
Digital Marketing & SEO 27/05/2016 10:09:40
gabi.krastinkova avatar gabi.krastinkova 2 Точки

Привет,

1. Според препоръките на Google проследяващия код се поставя преди затварящия </haed> таг. (линк към Google Help)

2. Кодът на Google Analytics ще отчита и поставен във футъра, както и всяка една част на страницата. Причината да се поставя в началото е да може да се задейства възможно най-рано при отваряне на страницата.

При поставянето му във футър може да се получи изкривяване на данните в случаите когато потребител напусне или премине от една на друга страница на сайта твърде бързо, преди да се е заредил проследяващия код. В такъв случай няма да се отчете разглеждане на страница и ще се генерира нова сесия (ако потребителя не е напуснал сайта), ще се проследи грешно източник на трафик. 

 

1
IvelinTodorov avatar IvelinTodorov 8 Точки

Здравй Габи, 

Имам питане и за Google Keyword Planner - въобще не мога да стиган до него. Отваря ми се направо Google AdWoords с четири точки в горната част на екрана: 1- Всичко за фирмата Ви   2- Първата Ви кампания   3- Таксуване   4- Преглед  освен тях нямам нищо друго за избор. В Google AdWords влизам с моя Google профил и въобще не мога да открия Планера. Този екран, който показаха на лекцията аз въоще не достигам до него. Ако ти е възможно дай съвет. Благодаря.

0
gabi.krastinkova avatar gabi.krastinkova 2 Точки

Привет Ивелин, 

За да използваш Google Keyword Planner ти тряба AdWords профил, който не е задължително да е активен, но трябва да се регистрираш (на лекцията Калина се вписва автоматично в своя профил и не минава през тази стъпка). При въпросния екран, който ти се появява е по-добре да избереш "Пропуснете указанията за настройка", иначе ще те преведе през стъпки за създаване на първата ти рекламна кампания :) След като създадеш своя профил може да откриеш Keyword Planner в менюто "Инструменти".

Поздрави!

1
IvelinTodorov avatar IvelinTodorov 8 Точки

Здравей Габи,

Направих така както ми пепоръча в писмото от 28.05. и сега ползвам Google Planner. Благодаря.

Сега имам друг въпрос свързан с вашата лекция. Колегата ти показва в началото как с Tag Manager може да се добави кода от аналитикс в сайт, като по начина по който е показано, аз разбирам, че той автоматично се включва към всички съществуващи страници. Когато се създават нови, продължава ли проследяващия код да се включва автоматично и към тях? Моля да ми отговориш да ли съм разбрал правилно. Ако това е така, тогава мога да ползвам схемата и да си закача проследяващия код с Tag Manager, защото сега съм го закачил във Футъра на сайта (беше по лесно от прикачането към всяка страница).

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.