Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Ivaylo.Goranov avatar Ivaylo.Goranov 68 Точки

[Teamwork] - КПК - Свобода на действие при рефакториране?

Здравейте,

Бих искал да попитам каква свобода на действие имаме при рефакториране на предоставения ни код от екипния проект по КПК. Кодът е твърде нечетлив и се чудя дали не би било по-целесъобразно да сменим парчета от кода с написан от нас код, но със същата функционалност. Т.е. при условие, че програмата работи и изхода и поведението й е същото като на оригиналния ни предоставен сорс код, можем ли да променим логиката на изпълнение по наша преценка?
В коментарите към заданието на проекта (Notes) е написано, че можем да променяме външното поведение на приложението, но относно вътрешното не можах да тълкувам по същия начин, затова и задавам въпроса.

Благодаря предварително за отговора.

П.С. Който е писал този код, определено му липсва курс по ООП и КПК. Използва една камара неясни променливи и магически числа, методи вършещи по няколко неща, един клас, в който е цялата логика... Накратко - това е антикод. 

0
C# OOP Advanced
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки
Best Answer

Като цяло правилото при екипните проекти по КПК е да се рефакторира кодът, без да се преписва начисто, от нулата. Оттам нататък свободата е пълна, стига нещо в самото задание да не е забранено, а такива забрани рядко има.

Има един принцип, според който лош код не се рефакторира, а се преписва, така че части от кода спокойно може да ги смените с ваш код. След няколко стъпки от процеса кодът като цяло може да стане неузнаваем, сравнен с оригиналния; единствено трябва да е ясно (примерно от документацията, която ще водите относно внесените промени), че сте работили с този код и сте го подобрили него. Т.е. не е седнал някой от екипа с опит с Windows Forms или писане на игрички да напише покер и после да го представите като подобрена версия на заданието.

В случай на по-сериозни промени препоръчвам да опитате да направите следното: разберете кое парче код какво прави; разделете кода по такъв начин, че да може да се тества; напишете тестове за конкретен метод (важно е да е преди големи промени); направете промените, които искате (примерно препишете целия метод ако се налага или считате за най-удачно); пуснете тестовете, за да се уверите, че не сте счупили приложението.

4
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.