Домашно 5 каква формула за максималната височина на скока?
Някой има ли представа по каква формула трябва да се сметне максималната височина на скока? На мен не ми става много ясно скока в каква посока е от земята нагоре или обратното. При първия вариянт трябва да има интервали от време, при които началната скорост да намалява в следствие на гравитацията, докато не се изравни с нея и не почне да се движи обратно.
Значи
0 = V0^2 + 2*(-9,81)*h
9,81*h =V0^2
h= V0^2/19,62
Това в код (С++) как би трябвало да изглежда ?
Също така, масата на обекта как се включва в тази формула ?
Здравейте, масата на обекта няма никакво значение в случая защото земното ускорение е еднакво както за 1кг, така и за 100кг.
Това, което е важно е да си направите изчисления за височината на скока и времетраенето на целия скок.
височината ви е V0 / 2*g (V0 - начална скорост на обекта в m/s -> (kmph / 3.6); g - земно ускорение)
времетраенето ви е (V0 / g) * 2 // Умножено е по 2 защото имате и падане освен издигане.
Това са опростени сметки за dummies. Извеждат се с формулите за изчисление, които и други колеги са дали от дадените ви стойности за скорост на скока и земно ускорение и са верни в случай че се намирате във вакуум и сте на 0м надморска височина, и земното кълбо не се върти и сте твърд обект без движещи се части.
Малко съм те подвел с формулата. Това, което си написал всъщност изчислява височината при падането, но то е все едно и също. Мисля, че при самият скок V0 = 0, но като цяло е все тая, просто в единия случай го получаваш с обратен знак. Който иска да смята времето, може да го направи по формулата V1 = V0 + g*t, където V0 = 0.
Да, това е така. Просто съм ги опростил и съм ги извел да се смятат с дадените стойности на променливите.
получих нещо такова:
rsmarinof тази формула V1 = V0 + g*t, където V0 = 0 се отнася за момента, в който обекта достигне височината и почва да пада надолу. Според мен времето на скока трябва да се разбие на интервали от време и да се види в кой момент скоростта става 0. Така като се изчисли времето ще се сметне и височината. Физиката не е за думерс фл3х не знам си кой.
Здрасти, а това какво трябва да значи?
Поздрави!
нещо ето такова:
float Control::time()
{
float velocityTemp = character.getJumpSpead();
float timeTemp = 0.2;
while(velocityTemp != 0 )
{
velocityTemp = velocityTemp - en.gravity*timeTemp;
timeTemp += timeTemp;
}
return timeTemp;
}
Здрасти, този метод ще върне времето с точност от 2 десети (1/5) от секунтата. Така ли да разбирам?
Поздрави!
Здравейте!
Имаме равнозакъснително движение =>
1. Скорост: V = Vo - g*t, с крайна скорост V = 0
2. От горното следва време за спиране в крайна горна точка: t = Vo / g
3. Закон за пътя: S = V*t - (g * t^2) / 2, тук трябва да се сложи t спирачно => височината h = (Vo^2 / g) / 2 -> в секунди
4. Надолу има свободно падане с начална скорост 0 или h = g*t^2 / 2 => време за падане t = sqrt(2*h/g)
5. Време за скока t спирачно + време за падане или t = Vo / g + sqrt(2*h/g)
g - e гравитацията на средата
Тъй като по условие скоростта на обекта е в км/ч, а търсените параметри са в метри и секунди, скоростта се конвертира:
1км/ч = 1000м/3600сек или 1км/ч = 0,277м/с (Поправено благодарение на колегата, някой да не се подведе )
Ако не са ми грешни опростяванията това е :)
Здрасти грешни са изчисленията където: 1км/ч. = 1000м/360сек = 2.8м/сек.
Всъщност е 1км/ч. = 1000м/3600сек. = 0.277м/сек.
Поздрави!
Да сега си го видях :) Мерси
Коментарът на fl3x1324 е останал недооценен !