Loading...
miroslav.avramov avatar miroslav.avramov 2 Точки

Домашно 5 каква формула за максималната височина на скока?

Някой има ли представа по каква формула трябва да се сметне максималната височина на скока? На мен не ми става много ясно скока в каква посока е от земята нагоре или обратното. При първия вариянт трябва да има интервали от време, при които началната скорост да намалява в следствие на гравитацията, докато не се изравни с нея и не почне да се движи обратно.

Тагове:
0
C++ Programming 30/06/2016 17:18:51
dZf1aeA-rsmarinoff avatar dZf1aeA-rsmarinoff 49 Точки
Best Answer

V1^2 = V0^2 + 2*g*h

V1 - крайната ти скорост в мъртва точка, обикновено е 0 за прост вертикален скок

V0 - началната ти скорост, имаш я дадена

g - 9.81 m/s^2, или зависи на коя планета се намираш

h - височината на скока 

Можеш да си заместиш и да си намериш h. След това те съветвам стойността да си я запишеш някъде за нормална гравитация и просто да я умножаваш по коефициент, в зависимост от това какъв процент от нормалната гравитация използва средата, вместо да се смята всеки път.

0
miroslav.avramov avatar miroslav.avramov 2 Точки

Значи 

0 = V0^2 + 2*(-9,81)*h

9,81*h =V0^2

h= V0^2/19,62

0
01/07/2016 13:54:01
IvanUch avatar IvanUch 0 Точки

Това в код (С++) как би трябвало да изглежда ?

Също така, масата на обекта как се включва в тази формула ?

0
02/07/2016 16:06:57
fl3x1324 avatar fl3x1324 60 Точки

Здравейте, масата на обекта няма никакво значение в случая защото земното ускорение е еднакво както за 1кг, така и за 100кг.

Това, което е важно е да си направите изчисления за височината на скока и времетраенето на целия скок.

височината ви е V0 / 2*g (V0 - начална скорост на обекта в m/s -> (kmph / 3.6); g - земно ускорение)

времетраенето ви е (V0 / g) * 2     // Умножено е по 2 защото имате и падане освен издигане.

Това са опростени сметки за dummies. Извеждат се с формулите за изчисление, които и други колеги са дали от дадените ви стойности за скорост на скока и земно ускорение и са верни в случай че се намирате във вакуум и сте на 0м надморска височина, и земното кълбо не се върти и сте твърд обект без движещи се части.

 

1
02/07/2016 22:27:39
dZf1aeA-rsmarinoff avatar dZf1aeA-rsmarinoff 49 Точки

Малко съм те подвел с формулата. Това, което си написал всъщност изчислява височината при падането, но то е все едно и също. Мисля, че при самият скок V0 = 0, но като цяло е все тая, просто в единия случай го получаваш с обратен знак. Който иска да смята времето, може да го направи по формулата V1 = V0 + g*t, където V0 = 0.

0
fl3x1324 avatar fl3x1324 60 Точки

Да, това е така. Просто съм ги опростил и съм ги извел да се смятат с дадените стойности на променливите.

получих нещо такова:

Image to output

0
miroslav.avramov avatar miroslav.avramov 2 Точки

rsmarinof тази формула V1 = V0 + g*t, където V0 = 0 се отнася за момента, в който обекта достигне височината и почва да пада надолу. Според мен времето на скока трябва да се разбие на интервали от време и да се види в кой момент скоростта става 0. Така като се изчисли времето ще се сметне и височината. Физиката не е за думерс фл3х не знам си кой.

0
fl3x1324 avatar fl3x1324 60 Точки

Физиката не е за думерс фл3х не знам си кой.

 Здрасти, а това какво трябва да значи?

 

Поздрави!

0
miroslav.avramov avatar miroslav.avramov 2 Точки

нещо ето такова:

float Control::time()
 {
     float velocityTemp = character.getJumpSpead();
     float timeTemp = 0.2;
     while(velocityTemp != 0 )
     {
         velocityTemp = velocityTemp - en.gravity*timeTemp;
         timeTemp += timeTemp;
     }
     return timeTemp;
 }
 

0
fl3x1324 avatar fl3x1324 60 Точки

Здрасти, този метод ще върне времето с точност от 2 десети (1/5) от секунтата. Така ли да разбирам?

 

Поздрави!

0
yuletodim avatar yuletodim 37 Точки

Здравейте!

Имаме равнозакъснително движение =>

1. Скорост: V = Vo - g*t, с крайна скорост V = 0

2. От горното следва време за спиране в крайна горна точка: t = Vo / g

3. Закон за пътя: S = V*t - (g * t^2) / 2, тук трябва да се сложи t спирачно => височината h = (Vo^2 / g) / 2 -> в секунди

4. Надолу има свободно падане с начална скорост 0 или h = g*t^2 / 2 => време за падане t = sqrt(2*h/g)

5. Време за скока t спирачно + време за падане или t = Vo / g + sqrt(2*h/g)

g - e гравитацията на средата

Тъй като по условие скоростта на обекта е в км/ч, а търсените параметри са в метри и секунди, скоростта се конвертира:

1км/ч = 1000м/3600сек или 1км/ч = 0,277м/с (Поправено благодарение на колегата, някой да не се подведе )

Ако не са ми грешни опростяванията това е :)

0
05/07/2016 15:05:44
fl3x1324 avatar fl3x1324 60 Точки

Здрасти грешни са изчисленията където: 1км/ч. = 1000м/360сек = 2.8м/сек.

Всъщност е 1км/ч. = 1000м/3600сек. = 0.277м/сек.

 

Поздрави!

2
05/07/2016 14:38:57
yuletodim avatar yuletodim 37 Точки

Да сега си го видях :) Мерси

 

0
05/07/2016 15:04:43
CharlieScarver avatar CharlieScarver 33 Точки

Коментарът на fl3x1324 е останал недооценен !

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.