Problem 23 - User in Games with Their Statistics from Functions Triggers And Transactions
Привет,
Опитах ръчно да проверя отговорите, но не успявам да стигна примерно до 258 за streight за това от примерния изход:
skippingside |
Rose Fire & Ice |
Sorceress |
258 |
skippingside има 2 characters за тази игра - Sorceress и Druid, според условието трябва да събера бонуса от играта + бонуса от character-a + сумата от бонусите на всички items. Тоест от това което разбирам трябва да има два записа за skippingside и Rose Fire & Ice в изхода, един за Druid и един за Sorceress
Бонуси:
за играта - 10 , за Characters: Druid - 17 Sorceress - 11, за items - Druid - 68, Sorceress-163 (Това са бонусите за streight). Та от тези цифри трябва да се получи 258, но не виждам как.
Та може ли някой да постне решение, тъй като не мога да разбера съвсем условието.
Благодаря!
Поздрави, Косьо
Голямо благодаря
Дифа между твоята и моята заявка е само MAX()
аз голямо чудене му хвърлих ..........................
Аз се чудих много повече време на условието, а и не съм единствен. Линк
Здравейте,
и при мен чуденето е голямо над тази задача особенно когато видях и решението.
Каква е логиката на
в това решение?
Също така защо
SUM(its.strength) + MAX(gts.strength) + MAX(cs.strength) as strength,
сумираш дадена статистика с MAX статистика? Къде е връзката?
Благодаря
От математиката която колегата изкара, само за strength и само за първият ред в резултата:
10 за BonusStats към GameType ' Rose Fire & Ice '
+ 68 за SUM(its.strength) на Druid Items
+ 163 за SUM(its.strength) на Sorceress Items
+ MAX(its.strength), която e по-голямото от 17 за Druid и 11 за Sorceress, тоест 17
Общо: 258
Character-ът излиза Sorceress, ама нейсе...
MAX - овете са защото иначе sql хвърля грешка, която в SSMS e "Column "..." is invalid in the select list because it is not contained in either an aggregate function or the GROUP BY clause.
Може да се тълкува, че решението е нагодено според синтаксиса и понеже няма групиране по Character става манджа с грозде, тоест Sorceress Character със статистика на Druid, макар, че това не е задължително, понеже се взима MAX и понякога MAX(name) и MAX(cs.strength) са за един и същ Character.