Какъв е смисълът тестовете да са толкова прикриващи??
Мисля, че вместо да си губя 2 часа да търся къде ми е грешката (ненаучавайки нищо ново) или просто да пиша във форума и да ми кажат къде ми е грешката, ще е по-добре да сложите проверки. Не е нужно да са подробни като в baisc-а, ама поне някакъв вход да показват. Разбирам, че нa изпита така или иначе тези проверки няма да ги има, но нали целата на упражненията е да разбера къде са ми грешките за да не ги допускам.
Това е ясно, ама в реалният живот предполагам ще имам поне някакви "симптоми" и г/д ще знам накъде да се ориентирам. Просто стигам до там, че 10 минути пиша програма и 2 часа търся къде съм изпуснал една запетайка. Хубаво, ама какъв е смисълът от това, като логиката на програмата ми работи?
Да спреш да пропускаш запетайки :)
За да знаеш дали си пропуснал запетая е добре на първо време да знаеш че ти трябва такава. Целта на курса е да се учим а не да си губим времето с безсмислици от рода на напишете програма която умножава 2 по 3 което е равно на 6 а в същото време един от тестовете в джъджа да е 97777521212121 по 545554400122 и човек да се чуди и губи време да търси каде гърми ненаучавайки нищо ;-)
И какво става като не си намериш грешката? - Никога не разбираш къде си сбъркал.
Как ще се поучиш от грешките си , като никога не разбираш какви са?
To запетайката да ти е проблемът. Тя лесно ще се види. Ще се маркира в прозереца където са ти грешките. Другите проблеми са по-дълбоки. Тоест граничните случаи, какви типове данни ползваш, дали някъде нещо не се препълва и не превърта променливата примерно, дали си ползвал подходяща структура от данни, дали не влизаш в безкраен цикъл някъде, дали някъде кастваш нещо и дали е правилно... точно за тези причини са скрити тестовете, за да почнеш да предполагаш, да пробваш варианти и по този начин ти се развива мисленето. Та това е смисълът според мен. Защото понякога дори ти се налага да дебъгваш. Това също развива умения.И от една грешка в крайна сметка.. доста неща може да се научат и да добиеш ценен опит.