Ресурси: 3D Анимация за игралната индустрия - юни 2017_част_1_Лекция_02
Това са линкове към двете картинки от лекцията, необходими за домашното:
LOGO ---> https://drive.google.com/open?id=0B4pwE5BwFdFNT0hnSU8tc0NFMTA
CAT ----> https://drive.google.com/open?id=0B4pwE5BwFdFNWmVPRGtuUUsxNTA
Домашното е желателно, но не е задължително. Трябва да изпратите Мауа проекта (архивиран) в .zip или .rar
За целта използвайте бутона "upload"
Успех,
Димитри
Здравейте,
само на мен ли ми се струва или е така хаотично преподаването на лекциите? Лош звук и картина. Гадая почти винаги кое къде и как? Определено научавам по-бързо и по-лесно от клипове в Ютуб .Последователноста и промяна на обекти ,форма,цветове и анимиране. Следя всяка лекция с голям интерес и адски зор да разбера разхожднето из екрана и менютата ,че в един момент се чудя какво става за какво говорихме ,къде отидохме и защо? Пак връщам ,пак преглеждам.....накрая търся из Ютуб -където има доста последователно наравени клипове с действия.
Ето този пич обяснява подробно кое как го е направил с последователност на действията :
https://www.youtube.com/watch?v=tElsku3aKQI
( надявам се да бъде в полза на начинаещите като мен)
Поздрави.
Съгласен съм с коментара. Предполагам, че се дължи на Обновения UI на Maya 2017, на която ѝ предстоят още не малко update-fixes за да я нарека по-"user-friendly" от 3Ds Studio. Marking menu-тo е страхотна идея, но е разхвърляно и наблъскано с прекалено много опции, та чак до безпорядък. На 4 различни места има опции за смяна на viewport-ответе и техните display-settings - прекалено е. За Pivot around object , разбирам, но Defaul Pan функцията изисква hold Alt + Middle M.B., което ми се струва излишно. Cycle between Camera views е може би една от най-важните функции за бърза работа и трябва да е с минимум key-combinations.. Като цяло Default HOTKEYs можеха да бъдат поне малко по-подробно допълнени за основните прозорци като Material Editor (Hypershader) , Render Scene(view) , Render Settings, Atributes , chanel box, wireframe/texture display - toggle липсва (много добра опция събрана в един бутон, а не в 7 номера) etc.
При един и същ брой frame-ове, Frame-increments на Time Slider зависят правопропорционално от fps-Playback (24fps ,30fps .. etc) по default, което води до безсмислени грешки при смяна на fps , за това са и тези неправилни десетични дроби при всяка смяна (направено е с цел да се запази константно time-frame-ratio-то , но накрая това бърка повече).
Благодаря за линка , в интерес на истината, има страшно много добри и последователни обяснения в YouTube, основно на английски език, но пък това не трябва да е проблем за съвременния digital - дизайнер.
Срока е до 1-ви Юли. Под втора лекция се има предвид ОСНОВНИ ТЕХНИКИ В 3D МОДЕЛИРАНЕ НА ПЕРСОНАЖ, която е под номер 3 в менюто.
Ако са ви изчезнали менюта в Мая (както аз 2 дена ги търся ,от много ръчкане ) решението е следното:
За Уиндоус - отивате в С:\Users\ USERNAME (Вашия юзърнейм)\My Documents\maya\версия..2107 в случея
намирате папка prefs и я преименувате ...например prefsOld
Рестартирате програмата.
Също така : стартирате Мая , натискате SPACE > Windows > Workspaces> reset Maya clasic to factory default
или : от Windows ..намирате по долу UI Elements > Restore UI Elements
Надявам се да съм бил полезен,че аз се лутах 2 дена из менютата и Гугъл :)