Софтуерно Инженерство
Loading...
DesislavaSheinova avatar DesislavaSheinova 6 Точки

[Team Building<Дискусия] The Best & Worst of Graphic Design in Games

Мили колеги, много бих се радвала да дискутираме заедно графичния дизайн във видео игрите! Всеки дизайнер, играч или любител е добре дошъл. Имам за вас два анализа от Design Doc, който анализира видео игри според техния добър или съответно лош графичен дизайн.

https://www.youtube.com/watch?v=bE_ZuNp1CTI

https://www.youtube.com/watch?v=-_Tx5vbnH0M

 

Какво е личното ви мнение по въпроса? С какво сте или не сте съгласни с тези анализи?

Кои игри вие бихте включили като пример за добър/лош графичен дизайн?

Наистина се надявам се заформи дискусия! ^_^

Предварително се извинявам, ако не е това мястото да отворя такава тема.  

 

Поздрави! 
Десислава Шейнова

Резултат с изображение за gaming cat

Тагове:
1
SoftUni Creative
apslavov avatar apslavov 1 Точки

Здравейте, 

при видео игрите има три типа хора... Едните са геймъри, другите играчи, а третите хибриди. Тук отварям една скоба, за да обясня какво имам предвид. Геймър е човек, който търси сторилайн, развитие, смисъл (lore in general), обръща внимание на детайлите, дизайна, естетиката и прочие , Играч е човек, който се фокусира върху "the competative nature of a video game", тоест за него дадени "грешки" в самия UI design на играта не биха били пречка тя да е успешна и да му носи онази жажда за победа, която поначало го е тласнала към нея. Все пак... Всяка игра си има аудитория (Paraphrase. За всеки влак си има пътници). И третия тип хора - хибриди /Both my most and least favorite people/. Това са хора, които имат усет и оценяват всичкия труд, на който се наслаждават и в същото време участват активно в competative сцената. 

Причината да започна именно с това пояснение е, че не всички хора търсят нещо тотално различно и иновативно. Някои просто предпочитат старите работещи формули за създаване на успешна игра. Типичен пример за това са дългите поредици на Battlefield и Call Of Duty. Storyline ✓ Multiplayer ✓ Good graphics ✓​​​​​​​ <-- Формулата, която угажда на всички /на пръв поглед/.

BF1 & COD

https://i.pinimg.com/originals/2c/bf/60/2cbf6091d9e9c553284c8242af7ed586.jpg /sort of подредено/

https://i.ytimg.com/vi/1dI3J22Iab0/maxresdefault.jpg /изчистено/ 

https://i.pinimg.com/originals/15/e7/6f/15e76f5870a8980c2dce5129290cb503.jpg

Това, което ми харесва при тези две игри е това колко простичко се ориентираш в що-годе изчистеното меню, което още от самото начало вече те е пренесло в духа на войната /a.k.a историята на играта/. Графиките са динамични, ключовите елементи като mimi map/radar, kill feed, inventory n' so on не са натрапчиви и се виждат лесно, позволяват на човекът зад монитора да се наслади на уникалните графики и ефектиа, а в същото време поне COD отваря една доста богата среда за competative gameplay. 

Тук разбира се няма как да не споменем Blizzard Entertainment- според мен "Съвършенството". Защо съвършенството? За мен лично е простичко. Никога не съм се задълбочавал прекалено много в историята и цялостната идея на която и да е игра, която съм играл mainly online, но Blizzard определено промениха това още със StarCraft /Shoutout to @ValenNEW/, след това WoW и Overwatch /С изключение на Heroes Of The Storm, delete it. Браво, опитаха се да вкарат нещо иноваторско и не се получи. Типичен пример за работещия шаблон на мобите.... ПС: Не съм забравил за Лийг ъф Леджендс..../. Оувъруач... Competative ✓​​​​​​​ Rich Lore ✓​​​​​​​ Graphics  ✓​​​​​​​ Main flow UI  ✓​​​​​​​. А комиксът... Невероятен

https://playoverwatch.com/en-us/media/ /препоръчвам/

GOD OF WAR (2018) & WITCHER 3 (2015). Е, дойдохме си на думата. Иновативни, разчупени и достатъчно дръзки и интригуващи, за да накарат даже и някой, предпочиташ компетатив сцената да прекара часове в exploring the vast ingame open world. Това, което харесвам в тях освен графиката, историята, предисторията, механиките и прочие е това, че именно липсата на costomization те кара да изпитваш толкова повече сантименталност към героя. Основния flow на двете игри предпоставя UI design-ът им, графиките са красиви, рендърингът уникален, цветовете се придържат главно към едни и същи гами, интерфенса (поне на GOD of WAR) не те държи постоянно за ръката и не прави преживяването прекалено леко, а в същото време не те затормозява толкова много, че да те отегчи и откаже. Overall10/10 games.

Middle Earth: Shadow of Mordor = Assassin's Creed  /отново shoutout to @ValenNEW/. Да си кажем нещата такива каквито са... Игрите са еднакви, дизайнерите са различни /дали?/... Прилича на remap, но.... Работи. /Още един пример за работещ шаблон/. Добър UI, immersive graphics, добър сторилайн и мултиплейър? - Добър опит Monolith Productions. 

League of Legends & CS. С няколко думички, тъй като това стана прекалено дълго за четене.... Те просто го направиха по-добре от всички останали, които се опитаха да го направят.... Вероятно повечето от нас си спомнят зората на mobа-та и това, че fps-ът винаги е бил на мода... Ами.... League of Legends & CS просто осъзнаха какво би привлякло играта и вместо да се концентрират върху бляскави интерфейси, невероятни графики с изпипани ефекти, те са придържаха към основната формула за създаване на компетатив видео игра. Опростен интерфейс, стръмна скала на научаване (Тоест всеки може да играе на няк'ви неадекватно ниво и пак да се забавлява, но за да си добър трябва да вложиш труд) и не толкова наситени графики, които да карат ИГРАЧА да губи концентрация.

 

Disclaimer: 

Съжалявам, ако на места не съм се изразил правилно, също така е възможно тук-там да съм обягнал от основната идея на поста. Мнението ми подлежи на промяна при налична нова информация, затова призовавам всеки to change my mind. 

 

ПС: Надявам се темата да се раздвижи...

ПС 2: Препоръчвам https://www.youtube.com/channel/UCCOD-tcFzMSiaNkSUB_KVjQ/featured <--- Downlard Thrust. Един невероятен youtube-er, който много интересно анализира игрите и обяснява интересно + some video game industry drama. 

0
13/09/2018 13:37:37
ValenNEW avatar ValenNEW 49 Точки

Благодаря за експозето приятелю! Виждам, че знаеш за какво говоря (пиша) - :) ! Бъдещето не е в мене! Бедещето е в хора като теб! И всички като теб. Дано да стане един ден.

Все пак! Това не е проста задача. Човек трябва да учи много. Ако един (бъдещ) програмист се справи с това. Той може да гарантира някакво разумно и адекватно ниво на играта! Но това не означава, че е успял. Все пак, тези игри са плод на талантливи и доста адекватно реагиращи хора! Но как това ще се приеме .... ?!

Примерче за (рециклирани) игри :) - https://www.youtube.com/watch?v=7yyTQHdECQY

Идеята ми беше, че трябва да има оригинални и автентични игри. Това е най-доброто начало!

Ако трябва да съм напълно честен добрата игра е тясно свързана с добър сценарии!

PS: Игрите са еднакви! А това дали дизайнера иска да вложи най-доброто от себе си е нещо много различно! (Никой не може да го / я  задължи). Това е все едно да доиш крава по 10 пъти на ден, а тя да дава мляко 1 път!

Въпреки всичко! Напълно съм съгласен с теб (apslavov) за едно нещо, Наистина трябва да се вложи труд! И то много труд! 

0
13/09/2018 22:57:18