Loading...

Какво е employer branding и как помага на бизнеса?

avatar Мария Вълчева 4 минути 283
Какво е employer branding и как помага на бизнеса?

Днес взаимоотношенията между работодатели и служители са все по-комплексни и динамични, а усилията за ефикасен employer branding – все по-важни. Днешният климат изисква двустранна комуникация, в която работодателите на първо място трябва да привлекат най-желаните кандидати.

Голямата конкуренция и умението на едни работодатели да се откроят пред други изисква от търсещите служители фирми да бъдат проактивни. Именно с това помага и партньорството със СофтУни – най-голяма образователна институция за програмиране, QA, дигитален маркетинг и дизайн.

Солидната employer branding стратегия носи неоспорими ползи. Тя може да трансформира начина, по който потенциалните кадри възприемат компанията ви като работодател.

Работната сила се стреми да попадне на място, което е разпознаваемо и буди доверие и надеждност. Това са само малка част от ефектите, които employer branding-ът може да има върху вашия бранд, а в следващите редове ще обсъдим цялостното влияние на подобна стратегия.

Какво е employer branding?

Employer branding е отражение на репутацията на една компания като работодател. С негова помощ може да се подскаже каква стойност компанията носи на служителите си и какво може да им предложи.

Вероятно сте срещали понятието като работодателска марка, което изразява връзката между бранда и маркетинга.

Често пъти компаниите се фокусират изцяло върху целевата аудитория и потенциалните и настоящи клиенти. А всъщност потенциалните им служители също са част от аудиторията.

Изграждайки своята работодателска марка, една компания може да представи мисията си, визията си, корпоративната култура и философия, както и всички възможности, които предоставя на служителите.

Вземете за пример страницата с кариери на Netflix. Личи си, че е правена с оглед на качествения employer branding. На първо място, вместо изтощителен списък с отворени позиции, компанията демонстрира репутацията си, заявява ценностите и мисията си.

Това помага на потенциалните служители по-лесно да се ориентират дали искат да принадлежат към фирма с подобна корпоративна култура. Разбира се, днес Netflix е огромна, популярна компания, но това не винаги е било така, а изграждането на работодателска марка може да има същия ефект и върху по-малки бизнеси.

Чрез правилно позициониране и множеството маркетингови похвати на ваше разположение, може да постигнете желаната репутация, която да привлича и желаните кандидати. А това е много малка част от ползите, които дейностите по employer branding мога да донесат.

Как employer branding-ът помага на бизнеса?

Целта на всеки работодател е да привлече подходящи кадри, които чрез своите качества и опит да донесат стойност на компанията. Само по този начин може да се върви към повишаване качеството на продуктите и услугите, а оттам и на потребителското удовлетворение.

Това всъщност е косвен резултат от от развитието на разпознаваема работодателска марка чрез employer branding. Ето и ефектите:

  • Привличане на таланти – като работодатели се стремим да привличаме най-добрите таланти, но липсата на ефикасна работодателска марка може да саботира всичките ни усилия. Силен employer branding ще ви позиционира пред точните за вас хора, ще ги запознае с културата в компанията и ще им помогне да решат дали ще се чувстват добре в нея.
  • Намаляване на разходите – ефектът е комплексен. На първо място, като разпознаваема компания ще спестите много от разходите, свързани с достигането до потенциални кадри. Хората сами ще проверяват дали имате нови отворени позиции. Освен това, компания с лоша или никаква репутация ще трябва да инвестира повече и да стимулира финансово кандидатите си, особено ако се конкурира с по-разпознаваеми работодатели. А дори и това не е достатъчно понякога.
  • Ангажираност на служителите – настоящите служители се влияят от вашия employer branding толкова, колкото и потенциалните (ако не и повече). Той им помага да се чувстват като част от общност и да възприемат мисията на компанията като своя собствена. Освен това се превръщат и в посланици на бранда ви – привличат кандидати чрез препоръки, а и увеличават разпознаваемостта ви чрез собствените си социални канали.

Всички тези ефекти водят до растеж на самата компания – както като работодател, така и като бранд, предлагащ продукти и услуги. А растежът води и до финансова стабилност, което прави всяка компания по-привлекателна за потенциалните кандидати.

Защо е важна добрата employer branding стратегия?

Employer branding стратегията има очевиден ефект върху процесите по Recruitment и Talent Acquisition. Това е пътят, по който да поемем, ако искаме да изградим качествен екип и да постигнем дългосрочни резултати и устойчиво развитие. А освен като предпочитан работодател, ще се отличим пред останалите компании и в очите на целевата ни аудитория.

В крайна сметка, ако служителите на дадена фирма не са доволни, или не вярват в това, което правят, как ще повярват потребителите? Оттук идва и директният ефект върху реалния бизнес. А с добра employer branding стратегия, този ефект може да бъде чувствителен и положителен.

Мисията на СофтУни е да изгражда бъдещите лидери и експерти и да свързва бизнеса с точните за него кадри. Партнираме си с редица компании, които вече се радват на ползите от това, включително и в областта на Talent Acquisition и Employer Branding инициативите. Стремежът ни е да подпомагаме устойчивия им растеж.

Като наш партньор, имате възможност да се позиционирате пред най-голямата дигитална общност в България. Работодателската ви марка получава видимост по време на занятия, събития, в сайтовете, социалните канали на СофтУни и още. Така имате възможност да изградите разпознаваем за бъдещите експерти, които се обучават в практическите ни програми, бранд, който да се превърне в желан работодател.

Ако искате да изградите успешен employer branding профил и да се позиционирате пред общността ни от над 400 000 души, разгледайте партньорската ни страница и не се колебайте да се свържете с нас.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.