Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

alea_him avatar alea_him 128 Точки

Обяснение защо броят полигони е толкова голям и как може да го намалим.

Здравейте, поствам го като нова въпрос, тъй като попаднах на въпроси, свързани именно с броя полигони, в няколко теми.

Като напълно начинаеща в 3D света, първото нещо, с което се сблъсках, при започване на домашно номер 3 беше именно факта, че досега следвах всички дословно, а се оказа, че броят на полигоните в моя проект е в пъти повече от този на лектора ни :(

Установих, че гумите ми са с над 22 000 полигона всяка. Започнах да правя съвсем нова гума от нулата, за щастие и преди я бях правила два пъти, а и определено лекциите ни са страхотни, та не се налагаше да си пускам старите видеа :) Когато беше готова, преди още да и направя bevel и smooth, с ужас установих, че отново семплата ми гума, без никакви екстри е близо 20 000. 

Гумата е заоблен обект, който почти през цялото време работим с превю на евентуалният smooth, който ще прилжим като финал, когато е готова. Това е "проблемът", който генерира в (десетки/стотици/хиляди) пъти повече полигони -> т.е, когато сме натиснали 3 (превю) на обекта, полигоните са генерирати и броят като такива.

Във видеото това се случи на около 17 минута при връщането на черния цвят на гумата, след като вече бях установила защо се получава така, лесно се забелязва. По-късно лектора замени гумата с копие на първата, която нямаше активирано превю.

Ами, това е моето откритие, дано да е от помощ и за Вас.

P.S. Когато започнах да reduc-вам геометрията, селектирах целия модел и го върна в нормално състояние с 1, след което проверих дали реално съм smoot-нала елемнетите, които имат нужда, като гуми и ръчички и полигоните ми накрая са 8000 :)

Благодаря на лектора за хубавите лекции и помощта, която ни оказва тук във форума. Курсът е изключително интересен и качествен.

Тагове:
0
3D Animation
pgeorgieva avatar pgeorgieva 1 Точки

Имах същия проблем и си го реших по същия начин. Само ще добавя, че когато обекта е минал вече веднъж през smooth, връщането на нормалното състояие с 1 не става. Трябва да се върне към по-стара (ръбата) версия на обекта или да направи наново и да се приложи smooth в оригиналното състояние.

0
angelll123 avatar angelll123 19 Точки

Благодарности - това спести доста време.

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.