Обяснение защо броят полигони е толкова голям и как може да го намалим.
Здравейте, поствам го като нова въпрос, тъй като попаднах на въпроси, свързани именно с броя полигони, в няколко теми.
Като напълно начинаеща в 3D света, първото нещо, с което се сблъсках, при започване на домашно номер 3 беше именно факта, че досега следвах всички дословно, а се оказа, че броят на полигоните в моя проект е в пъти повече от този на лектора ни :(
Установих, че гумите ми са с над 22 000 полигона всяка. Започнах да правя съвсем нова гума от нулата, за щастие и преди я бях правила два пъти, а и определено лекциите ни са страхотни, та не се налагаше да си пускам старите видеа :) Когато беше готова, преди още да и направя bevel и smooth, с ужас установих, че отново семплата ми гума, без никакви екстри е близо 20 000.
Гумата е заоблен обект, който почти през цялото време работим с превю на евентуалният smooth, който ще прилжим като финал, когато е готова. Това е "проблемът", който генерира в (десетки/стотици/хиляди) пъти повече полигони -> т.е, когато сме натиснали 3 (превю) на обекта, полигоните са генерирати и броят като такива.
Във видеото това се случи на около 17 минута при връщането на черния цвят на гумата, след като вече бях установила защо се получава така, лесно се забелязва. По-късно лектора замени гумата с копие на първата, която нямаше активирано превю.
Ами, това е моето откритие, дано да е от помощ и за Вас.
P.S. Когато започнах да reduc-вам геометрията, селектирах целия модел и го върна в нормално състояние с 1, след което проверих дали реално съм smoot-нала елемнетите, които имат нужда, като гуми и ръчички и полигоните ми накрая са 8000 :)
Благодаря на лектора за хубавите лекции и помощта, която ни оказва тук във форума. Курсът е изключително интересен и качествен.