Maya 2017 -> Синхронизиране Анимацията на Колелата на Модела - Лекция 5
В няколко снимки се опитах да сбия пълното синхронизиране на анимацията на колелата спрямо движението на Скелета на Модела.
За разлика от показаното в лекцията от 8 Юли, използвам върховете на ставните връзки, поставени върху осите на ротация на колелата. Така се запазва принципа на "ПОЛИМОРФИЗЪМ" - скелета може да се преизползва с прикрепенатана на него анимация дори при смяна на модела (на колелата) или цялостна промяна на геометрията им.
За максимално реално синхронизиране използвах относителните въртящи моменти на ставите спрямо свободата на движение на скелета - движение спрямо двете хоризонтални направления и ротация около веритикална ос. За целта са необходими параметрите на ротация – Радиус на колелото (R1) и отстояние на колелото спрямо центъра на ротация (R2) /Предполагам, че има готови скриптове или plug-in за тази цел, но и на ръка става/. По принцип не е нужно да се смятат толкова точно, но за всеки случай направих примерно решение.
Може да разгледате етапите тук:
https://drive.google.com/open?id=0B1Rp-XF3xnffVDVlQXJSSkxsWXM
Приложил съм кратко видео на резултата тук:
https://drive.google.com/file/d/0B1Rp-XF3xnffR2pjN20xajdvamc/view
Ще го имам предвид - следващия път ще използвам малко по-хуманен цвят! :)