Loading...
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 389 Точки

Дължина на лекциите и обем на материята

    Бях коментирал въпроса в секцията за предложения и проблеми, но си мисля, че е хубаво да се направи по-обемна дискусия, тъй като въпросът е достатъчно сериозен. Става дума за продължителността и обема на материала, който се преподава в една лекция. Лекциите продължават по 3-4, понякога и повече часове. Колкото и да е добър лекторът, колкото и да са ентусиазирани студентите, човешкото съзнание има все пак ограничени възможности. В повечето университети по света една лекция продължава не повече от час и половина. Аз лично след два часа спирам да възприемам. Забелязвам и че много колеги започват да цъкат в нета. С един трейнър се шегувахме, че е като Тодор Живков на партиен конгрес - в един момент никой вече не го слуша, но накрая всички му ръкопляскат.

   Освен това предвид факта, че лекциите са от 6 до 10, в 21.30 едва ли на някой му се остава да решаваме задачи и да търсим помощ от асистентите. Съответно се губи частта с упражненията и груповото решаване на задачи.  Материалът в лекциите е важен, затова според мен не трябва да се орязва, нито да се претупва. По-скоро може да увеличим броя на занятията - примерно вместо две лекции по 4 часа да имаме три по 2-3 часа. Така ще остава време и за задачи. А и трейнърите са хора, не знам на тях какво им е да говорят по 4 часа без прекъсване. Ще се радвам да чуя различни мнения.

Тагове:
34
Въпроси за SoftUni
Wintersnow avatar Wintersnow 7 Точки

"Наков преподава по-добре от Данчо и Наско". Наков преподава по-добре от Данчо и Наско, защото не веднъж е казал, че иска и обича да го прави, и като един истински програмист разбира, че една голяма част от всичките му клиенти, са "идиоти". Какъв по-добър начин да обясниш строго типизиран език от това, че не може, да вкараш шкаф в чорап?

"Искам да знам, ма искам и да си почивам". След някоя друга година някой ще измисли един чип, който може да си го завреш някъде и да научиш всичко, но за сега трябва да се пише и учи.

"Всяко едно видео и домашно е отворено към света, стига да знаят български" - един от трейнърите 2015. 

Програмата я има в интернет редом с графика. Също така има асистенти в залите по цял ден, отиваш до университета и ще те приемат с усмивка на лице, ще ти помогнат да си напишеш домашните и да научиш нещо ново, пък който иска да учи 2 години какво е низ може да го направи.

И на мен не ми е приятно, да седа всеки път до 10, но го правя. Много хора не им понася или нямат време и си тръгват. Е аз съм свободен, безработен, завършил средно, келеш и вместо да гледам порно, излизам с приятели или да се наливам с бира, аз избрах да пиша домашни и да ходя на лекции. Не съм провеждал смислен разговор по-дълъг от 30 минути с друго живо същество в последния месец и сега вместо да рева за мама да ми бутне цица в устата, мога да чупя екипния проект или да преписвам домашни. Аиде чао и успех.

-1
quickben avatar quickben 966 Точки

Колега целта на темата е да се дава някаква обратна връзка относно учебния процес за да се подобри, а не да се "реве" както ти се изрази кой колко е недоволен и кой как седял до 2 през ноща в СофтУни и правил кафе на Алекс за сутринта, че и порно негледал милия :(

А това което каза, че не ти пречи да взимаме две лекции тежък материал си е откровенна глупост. Както каза един колега по-време на лекция всичко сме разбрали затова после 5 часа минават докато спре да се чупи. А за асистентите явно живеем в различнин светове... аз асистен от 3-то ниво освен Жулиета по-време на лекция не съм виждал там, да не говорим пак, че когато са две лекции кво да прави асистента там? Да чака да стане 10 да свърши лекцията и да си тръгне, че няма време за въпроси от публиката.......

p.s. Това, че нещо не ти пречи неозначава, че то непречи на някой друг.... 

4
09/02/2015 12:55:34
cvetant avatar cvetant 75 Точки

Напълно съм съгласен. В момента го няма варианта да пишем част от домашните след лекция с помощ от асистент. Няма ги и двата месеца курс, курса е 40 дена.

 

7
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

Не съм особено доволен от провеждането на курса по ООП и съм съгласен с всички мнения до момента.

Беше ни обяснено, че това е много фундаментална материя и че за да я научим ще караме курса 2 месеца. Вместо това препускаме през материята и се оказва, че курсът е точно 1 месец лекции и десетина дни отгоре като сложим подготовки за изпит, защити на екипни проекти и изпита.

Адмирирам лекторите, които стоят по 4 часа да обясняват, защото се опитват да ни научат, но много от усилията им са безпредметни, понеже човешкият мозък не е способен да приема на кило нови знания часове наред. Явно който е изготвял графика е тръгнал с погрешното допускане, че ООП може да се научи за същото време, за което учим синтаксиса на PHP например, но преди да стигнем до PHP ние вече знаехме почти всичко още от подготвителното ниво. А по отношение на ООП знаехме много малко.

Доста хора не са усвоили особено добре базовите парадигми на ООП (вижда се като проверявам домашни), а вече борим домашни за делегати и функционално програмиране, които ако не си разбрал напълно предните лекции, могат да ти сварят мозъка и да затрият недобре положените до момента основи.

За да се научи нещо трябва време - новите знания да слегнат малко, да има повече време за решаване на задачи и осмислянето им. Материалът да се поднася на порции и да се затвърждава постоянно. А не днес да имаме срок за предаване на 3 домашни, утре да започнат проверки на домашни и след 2 дена да дойдат вече сроковете за още 4 домашни. Хубаво е да има лабове и уъркшопи, но им се губи полезността при такива темпове. Който разбрал - разбрал, продължаваме напред, точно както се случва в средното образование.

Това, че половината ниво е насочено към фронтенд, не ми допада, но съм склонен да го приема, понеже доста колеги точно натам са се насочили. Но за какво ми е например да уча Angular заедно с ООП и КПК? Толкова ли е важно, че да се сложи в ниво 2 и заради него да не може да си изкараме ООП с някакво приемливо темпо? Аз съм на мнение, че ООП трябва да е 2 месеца, да има по-малко материал всяка седмица, но повече задачи, за да може да се постави много солидна основа и едва след това да минаваме към изучаването на по-специализирани технологии. А в момента градим знания, както в България се строят пътища - набързо, колкото да изпълним графика, пък след 2 месеца - ремонти.

Нека не гоним скорост, а качество. И да приоритизираме кое е важно и кое не чак толкова. ООП е много важно.

12
09/02/2015 12:22:58
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 389 Точки

И аз се замислих защо Ангулар е във второ ниво. Може да е изключително полезен на голяма част от колегите, но не всеки иска да става сайтаджия. Не е ли по-добре наистина този курс да се прехвърли в ниво 4 като избираем и който иска да се занимава с фронт-енд, да го запише него, който иска сървърни технологии, да се насочи натам и т.н. Докато ООП е необходимо на всички.

4
quickben avatar quickben 966 Точки

Филип работата ще стане както на първо ниво, няма да научим ООП ще научим как се решават два типа изпитни задачи....хайде свалям първата да я мъча, че няма време :) :)

5
veselinsavov avatar veselinsavov 219 Точки

Filkolev, много добре си се изразил. За Angular имам малко по- различно виждане, това ще ни е първото сблъскване с някакъв framework, не знам дали е от най- фундаменталните неща, но все някога ще ни се наложи да ползваме някой framework и е добре да знаем какво е това(жалко, че е за Web).  Нека някой от екипа на Софтуни да се включи в темата защото, ако не се направи нищо си пишем напразно и по- добре някой модератор да я затвори...

0
oconne avatar oconne 113 Точки

Ами да! Наистина програмата на 2-ро ниво като цяло е нещо объркана. Имах някакви стари подозрения но сега от коментарите картината ми става по ясна. Това обединяване на C# II-част с ООП-то и фронтендърските курсове не е добра идея. Може би второ ниво трябва да изглежда нещо подобно:

                          1. C# II-част (или ООП - I част функционално програмиране)

                          2. ООП

                          3. Design Patterns

                          4. JavaScript OOP

                          5. КПК -паралелен

 А фронтеднърската част да бъде изнесена в 3 ниво, а трето да се оформи като 4-то.

Разбира се не искам да ангажирам колегите с тази схема, просто разсъждавам на глас. Но нещо подобно трябва да се случи.

2
09/02/2015 15:00:30
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

В C# 2 беше предвидено да се учат неща, които вече сме взели в ниво 1 и то на няколко пъти в различните курсове - масиви, хеш таблици, обработка на низове. Така че логично отпадна.

Останалите 4 курса, които изреждаш, според мен са напълно достатъчни за едно ниво и е напълно в реда на нещата да им се отделят 4 месеца с цел изграждане на солидна основа.

1
oconne avatar oconne 113 Точки

Да, аз имам предвид функционално програмиране. По скоро да сменим името  от C# II-част с ООП-I част (функционално програмиране и събития+ базови елементи на ООП). Т.е ООП-то да се раздели на две части, това е критично важно.

2
09/02/2015 15:02:20
XmUrF avatar XmUrF 363 Точки

Като чета как коментирате и ме налягат спомени :). Аз лично много се кефех на C# ОOP курса и наистина смятам, че можеше да му се отдели малко повече време.

ООП частта мисля я овладях сравнително добре, но неща като евенти, делегати, дженерик методи/класове и дори екстеншън методите... за тях ще трябва да погледна малко материал за да си ги припомня, преди да тръгна да ги ползвам.

Иначе имайте предвид, че да, материала се преподава по много и определено идва нанагорно, но пък тези неща ги упражнявате де факто през целия семестър заедно с КПК курса, така че постепенно нещата ще си дойдат на мястото и няма да ви затрудняват толкова много. Казвам заедно с КПК курса, щото ООП-то в JS е доста различно, въпреки че дори и различно пак помага да се усвоят някои основни принципи в ООП-то като цяло.

Като стигнете до JS ООП-то това в C# ще ви се стори супер яко и лесно :). Поне при мен беше така. Е, не за всичко разбира се, евентите в JS са много по-лесни.

0
14/02/2015 12:46:03
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.