Дължина на лекциите и обем на материята
Бях коментирал въпроса в секцията за предложения и проблеми, но си мисля, че е хубаво да се направи по-обемна дискусия, тъй като въпросът е достатъчно сериозен. Става дума за продължителността и обема на материала, който се преподава в една лекция. Лекциите продължават по 3-4, понякога и повече часове. Колкото и да е добър лекторът, колкото и да са ентусиазирани студентите, човешкото съзнание има все пак ограничени възможности. В повечето университети по света една лекция продължава не повече от час и половина. Аз лично след два часа спирам да възприемам. Забелязвам и че много колеги започват да цъкат в нета. С един трейнър се шегувахме, че е като Тодор Живков на партиен конгрес - в един момент никой вече не го слуша, но накрая всички му ръкопляскат.
Освен това предвид факта, че лекциите са от 6 до 10, в 21.30 едва ли на някой му се остава да решаваме задачи и да търсим помощ от асистентите. Съответно се губи частта с упражненията и груповото решаване на задачи. Материалът в лекциите е важен, затова според мен не трябва да се орязва, нито да се претупва. По-скоро може да увеличим броя на занятията - примерно вместо две лекции по 4 часа да имаме три по 2-3 часа. Така ще остава време и за задачи. А и трейнърите са хора, не знам на тях какво им е да говорят по 4 часа без прекъсване. Ще се радвам да чуя различни мнения.
Колега целта на темата е да се дава някаква обратна връзка относно учебния процес за да се подобри, а не да се "реве" както ти се изрази кой колко е недоволен и кой как седял до 2 през ноща в СофтУни и правил кафе на Алекс за сутринта, че и порно негледал милия :(
А това което каза, че не ти пречи да взимаме две лекции тежък материал си е откровенна глупост. Както каза един колега по-време на лекция всичко сме разбрали затова после 5 часа минават докато спре да се чупи. А за асистентите явно живеем в различнин светове... аз асистен от 3-то ниво освен Жулиета по-време на лекция не съм виждал там, да не говорим пак, че когато са две лекции кво да прави асистента там? Да чака да стане 10 да свърши лекцията и да си тръгне, че няма време за въпроси от публиката.......
p.s. Това, че нещо не ти пречи неозначава, че то непречи на някой друг....