Скалиране на картинки
Здравейте!
Може да сме го говорили на лекции, но мисля че ще е добре да го има и черно на бяло.
Първият ми въпрос е, как да рендер-ваме картинки в реалния им размер, тоест без дефолтното скалиране към прозореца.
И втория въпрос е малко по-сложен.
Да кажем съм си избрал карта за играта която е 4096х4096.
Прозореца, който засега ползвам е 640х480.
Бих искал да видя само сегмент от картинката си когато я рендя с размерите на екрана, НО когато отворя на голям екран или ползвам друго устройство, искам да виждам същото парче карта, тоест това че съм на голям екран не трябва да значи, че виждам повече от картата, а по-скоро, че всичко е по-голямо.
Интересно. Единственото, за което се сещам, е че ако гледаш една част от картинката на 960 х 540 прозорец и искаш да виждаш същата част на full screen примерно 1920 x 1080, то трябва да я скейлнеш 2 пъти. Така екрана ще ти е два пъти по-голям и картинката ще ти е двата пъти по-голяма и ще се вижда едно и също. Но тук съм ги нагласил да се делят точно на две. Предполагам има и други начини :)
Има SDL_RenderSetViewport() , която мисля също може да се ползва за целта.
Поздрави,
Илиян