Loading...
g.antonov avatar g.antonov 20 Точки

[OOP] Екипен проект - to XNA or not to XNA?

Потърсих tutorials за правене на графични игри, намерих един който мисля че е добър и не използва XNA, намерих и поне два добри с XNA. Как мислите, дали е добра идея да започвам веднага с framework? Колко ще помогне и колко ще усложни работата?

Екипният ни проект е RPG игра с инвентар, битки, разговори, equippable items.

Тагове:
0
Fundamentals Module
Samuil.Petrow avatar Samuil.Petrow 1550 Точки

Аз лично мисля, че за конкретната отборна работа ако екипът не е сравнително напреднал е най-удачно да се ограничи приложението до конзолката (въпреки, че разбира се всеки би искал да направи нещо по-готино и красиво) , за да падне акцента изцяло в/у ООП-то, чието усвояване е цел, а не в/у Engine-a, библиотеката и т.н.

2
g.antonov avatar g.antonov 20 Точки

Съгласен съм. Основното неизвестно ми е какъв ще е екипът, защото засега още не сме разпределени. Проектът ми се струва по-голям от предишните и ме притеснява да не сме в недостиг на време, а за да спестя време разучавам вариантите от сега, но пък не мога да преценя кое решение ще е по-добро докато не знам състава на екипа, и това е затвореният кръг :)

0
bulgaria_mitko avatar bulgaria_mitko 133 Точки

има ли вече разпределение на екипните проекти и ако няма, кога ще има?

0
a.angelov avatar a.angelov 1316 Точки

В имейла пише: Файлът ще е отворен за записване до края на деня в понеделник 23 ноември.

Тоест няма как да очакваш да има разпределение вече /а отделно не виждам да си се записал в отбор или за служебно разпределение/ :) 

0
Raskolnikov avatar Raskolnikov 102 Точки

Аз се записах за екипен проект, но също нямам представа кога се очаква яснота относно разпределението по отбори... 

0
dead4y avatar dead4y 62 Точки

Възможно е малко да усложни заради Learning curve-а, аз съм си играл с него не е толкова труден за научаване. Ако ще ползвате XNA по-добре виж http://www.monogame.net. Monogame представлява обновена опен-сорс обновена xna.

Ето даже няколко уроци за monogame:

https://www.youtube.com/watch?v=agt9-J9RPZ0&list=PLHJE4y54mpC5hrlDv8yFHPfrSNhqFoA0h  

https://www.youtube.com/watch?v=B_FvG7qaNtc&list=PLS9MbmO_ssyB_F9AhtJulWkHBCg4Q4tTE

Аз лично гледах този и съм много доволен ^^ 

1
23/11/2015 15:16:24
g.antonov avatar g.antonov 20 Точки

Мерси за линковете. Знам че XNA е discontinued, но мислех че Monogame е само за мобилни приложения и разчитах че за XNA ще има повече tutorials понеже е по-старо.

Ще разгледам tutorial-ите за XNA. Основната причина да се колебая дали да използвам XNA или да карам без framework идва от това, че искам mouse input за придвижване на героите и това май е по-лесно за постигане с XNA game components отколкото да се пише специално.

0
dead4y avatar dead4y 62 Точки

xna = monogame, само дето monogame правят уж някакви промени, но се ползва по същия начин. Mouse input-а се взима сравнително лесно, ето ти и пример:

  
//Взимаме състоянието на мишката
mouseStateCurrent = Mouse.GetState();
  
//ако левия бутон на мишката е натиснат 
if (mouseStateCurrent.LeftButton == ButtonState.Pressed)
{
    //някаква логика
}

 

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.