Професионална програма
Loading...
+ Нов въпрос
g.antonov avatar g.antonov 20 Точки

[OOP] Екипен проект - to XNA or not to XNA?

Потърсих tutorials за правене на графични игри, намерих един който мисля че е добър и не използва XNA, намерих и поне два добри с XNA. Как мислите, дали е добра идея да започвам веднага с framework? Колко ще помогне и колко ще усложни работата?

Екипният ни проект е RPG игра с инвентар, битки, разговори, equippable items.

Тагове:
0
Fundamentals Module
Samuil.Petrow avatar Samuil.Petrow 1549 Точки

Аз лично мисля, че за конкретната отборна работа ако екипът не е сравнително напреднал е най-удачно да се ограничи приложението до конзолката (въпреки, че разбира се всеки би искал да направи нещо по-готино и красиво) , за да падне акцента изцяло в/у ООП-то, чието усвояване е цел, а не в/у Engine-a, библиотеката и т.н.

2
g.antonov avatar g.antonov 20 Точки

Съгласен съм. Основното неизвестно ми е какъв ще е екипът, защото засега още не сме разпределени. Проектът ми се струва по-голям от предишните и ме притеснява да не сме в недостиг на време, а за да спестя време разучавам вариантите от сега, но пък не мога да преценя кое решение ще е по-добро докато не знам състава на екипа, и това е затвореният кръг :)

0
bulgaria_mitko avatar bulgaria_mitko 133 Точки

има ли вече разпределение на екипните проекти и ако няма, кога ще има?

0
a.angelov avatar a.angelov 1317 Точки

В имейла пише: Файлът ще е отворен за записване до края на деня в понеделник 23 ноември.

Тоест няма как да очакваш да има разпределение вече /а отделно не виждам да си се записал в отбор или за служебно разпределение/ :) 

0
Raskolnikov avatar Raskolnikov 102 Точки

Аз се записах за екипен проект, но също нямам представа кога се очаква яснота относно разпределението по отбори... 

0
dead4y avatar dead4y 64 Точки

Възможно е малко да усложни заради Learning curve-а, аз съм си играл с него не е толкова труден за научаване. Ако ще ползвате XNA по-добре виж http://www.monogame.net. Monogame представлява обновена опен-сорс обновена xna.

Ето даже няколко уроци за monogame:

https://www.youtube.com/watch?v=agt9-J9RPZ0&list=PLHJE4y54mpC5hrlDv8yFHPfrSNhqFoA0h  

https://www.youtube.com/watch?v=B_FvG7qaNtc&list=PLS9MbmO_ssyB_F9AhtJulWkHBCg4Q4tTE

Аз лично гледах този и съм много доволен ^^ 

1
23/11/2015 15:16:24
g.antonov avatar g.antonov 20 Точки

Мерси за линковете. Знам че XNA е discontinued, но мислех че Monogame е само за мобилни приложения и разчитах че за XNA ще има повече tutorials понеже е по-старо.

Ще разгледам tutorial-ите за XNA. Основната причина да се колебая дали да използвам XNA или да карам без framework идва от това, че искам mouse input за придвижване на героите и това май е по-лесно за постигане с XNA game components отколкото да се пише специално.

0
dead4y avatar dead4y 64 Точки

xna = monogame, само дето monogame правят уж някакви промени, но се ползва по същия начин. Mouse input-а се взима сравнително лесно, ето ти и пример:

  
//Взимаме състоянието на мишката
mouseStateCurrent = Mouse.GetState();
  
//ако левия бутон на мишката е натиснат 
if (mouseStateCurrent.LeftButton == ButtonState.Pressed)
{
    //някаква логика
}

 

1