Професионална програма
Loading...
+ Нов въпрос
CharlieScarver avatar CharlieScarver 33 Точки

[C# OOP] Validations and Exceptions

Искам да попитам кога е заължително да имаме валидация в едно пропърти?

Отделно от това би ли трябвало да имаме в тийм проекта?
А трябва ли да имаме собствени ексепшъни?

Благодаря

Тагове:
0
C# OOP Basics
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6847 Точки
Best Answer

Когато сметнеш за необходимо, че определени стойности биха нарушили цялостта на обекта. Ако смяташ че всякакви стойности са валидни за вашия проект - не прави валидации. Ако по задание например е ОК да има отрицателна кръв героят или името му да е празно и да не може друг играч на картата да разбере кой е тоя безименния...

До колкото си спомням по условие трябва да имате поне един собствен ексепшън.

1
CharlieScarver avatar CharlieScarver 33 Точки

Добре, но неща като примерно TextureWidth и TextureHeight, които не трябва да са отрицателни, трябва ли да се валидират, при положение, че се сетват само веднъж (в повечето случаи) и то само с константи. Даже цялото това се случва вътре в класа.

И още нещо. За health-а на играча. Той се сетва в началото на някаква хардкодната стойност и когато играчън бива ударен му се извиква GetHit..() метода, където health- намаля. Има проверка дали е 0 или под нулата и ако да, то край на играта. По-добре ли ще е в такъв случай да се сложи валидация в сетъра, която да хвърля, например PlayerIsDeadException() или нещо подобно и някъде този Exception да се хваща и да се спира играта?
 

0
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6847 Точки

Константата няма правила. Дивелъпърът не е нужен да помни на изуст, че TextureWidth не може да е отрицателно. Какво ако отвори някой клас и смени константата на -20?

По-добре да райзва ивент, че е умрял играчът, вместо ексепшън.

1
radi81 avatar radi81 43 Точки

А кога не се правят пропъртита в класовете и грешно ли е да се правят винаги? 

0
15/12/2015 21:56:51