Loading...
PePetrov96 avatar PePetrov96 3 Точки

10. Treasure Hunt Java

Здравейте, някой има ли представа какво трябва да бъде решението на тази задача, без да се ползват List

Според зададената програма на Java Fundamentals, това е част от Arrays, но не мога да намеря решение с тях.
Въпроса е в това, че темата за List е 5 теми, след Array.

Решението което съм съставил е изцяло с Arrays, но не е пълно. Успях да се преборя с "Loot" и "Drop" условията, но не мога да оправя "Steal". - 

 

Ето и условието:

10.   Treasure Hunt

The pirates must safely carry a treasure chest back to the ship, looting along the way.

Create a program that manages the state of the treasure chest along the way. On the first line, you will receive the initial loot of the treasure chest, a string of items separated by a "|".

"{loot1}|{loot2}|{loot3} … {lootn}"

The following lines represent commands until "Yohoho!" which ends the treasure hunt:

  • "Loot {item1} {item2}…{itemn}":

    • Pick up treasure loot along the way. Insert the items at the beginning of the chest.

    • If an item is already contained, don't insert it.

    • "Drop {index}":

      • Remove the loot at the given position and add it to the end of the treasure chest.

      • If the index is invalid, skip the command.

    • "Steal {count}":

      • Someone steals the last count loot items. If there are fewer items than the given count, remove as many as there are.

      • Print the stolen items separated by ", ":

      •  

    • In the end, output the average treasure gain, which is the sum of all treasure items length divided by the count of all items inside the chest formatted to the second decimal point:

      "Average treasure gain: {averageGain} pirate credits."

      If the chest is empty, print the following message:

      "Failed treasure hunt."

      Input

    • On the 1st line, you will receive the initial treasure chest (loot separated by "|").

    • On the following lines, you will receive commands until "Yohoho!".

    • Output

    • Print the output in the format described above.

    • Constraints

    • The loot items will be strings containing any ASCII code.

    • The indexes will be integers in the range [-200200].

    • The count will be an integer in the range [1….100].

    • Examples

      Input

      Output

      Gold|Silver|Bronze|Medallion|Cup

      Loot Wood Gold Coins

      Loot Silver Pistol

      Drop 3

      Steal 3

      Yohoho!

      Medallion, Cup, Gold

      Average treasure gain: 5.40 pirate credits.

      Comments

       

      The first command, "Loot Wood Gold Coins" adds Wood and Coins to the chest but omits Gold since it is already contained. The chest now has the following items:

      Coins Wood Gold Silver Bronze Medallion Cup

      The second command adds only Pistol to the chest

      The third command, "Drop 3" removes the Gold from the chest but immediately adds it at the end:

      Pistol Coins Wood Silver Bronze Medallion Cup Gold

      The fourth command, "Steal 3" removes the last 3 items Medallion, Cup, Gold, from the chest and prints them.

      In the end calculate the average treasure gain which is the sum of all items length Pistol(6) + Coins(5) + Wood(4)  + Silver(6) + Bronze(6) = 27 and divide it by the count 27 / 5 = 5.4 and format it to the second decimal point.

      Input

      Output

      Diamonds|Silver|Shotgun|Gold

      Loot Silver Medals Coal

      Drop -1

      Drop 1

      Steal 6

      Yohoho!

      Coal, Diamonds, Silver, Shotgun, Gold, Medals

      Failed treasure hunt.

Тагове:
0
Java Fundamentals 31/08/2022 15:51:30
Deyan2306 avatar Deyan2306 26 Точки

Ето едно примерно решение на Java

https://pastebin.com/r5mxdxJE

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.