Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Smeshan avatar Smeshan 89 Точки

Forward Declaration Renderer

Здравейте,
имам едно питане защо при инклудите в Engine.h:

/* C system icnludes */

/* C++ system icnludes */
#include <cstdint>

/* Third-party icnludes */

/* Own icnludes */
#include "game/Game.h"
#include "sdl_utils/InputEvent.h"
#include "sdl_utils/Monitor.h"

/* Forward Declaration */
struct EngineConfig;
struct Renderer;

class Engine {
...

ми дава грешка по-долу при private member-a Renderer _renderer (Грешката е: incomplete type is not allowed), а:

/* C system icnludes */

/* C++ system icnludes */
#include <cstdint>

/* Third-party icnludes */

/* Own icnludes */
#include "game/Game.h"
#include "sdl_utils/InputEvent.h"
#include "sdl_utils/Monitor.h"
#include "sdl_utils/Renderer.h"

/* Forward Declaration */
struct EngineConfig;

class Engine {
..

не ми дава?
Нали в първия вариант му казвам, че това ще е структура и после вкарвам Header-a само в cpp-то?

Нещо ми избягва логиката или пропускам нещо просто (за което се извинявам ако е казвано).

Благодаря предварително,
Илиян

Тагове:
2
C++ Applications Development
MartinBG avatar MartinBG 4803 Точки
Best Answer

Forward declaration работи само ако типа се използва като пойнтър или референция, т.е. трябва да имаме Renderer* _renderer или Renderer& _renderer

1
bonev_st avatar bonev_st 13 Точки

И ако е статична променлива.

0
j.petrov_90 avatar j.petrov_90 373 Точки

Привет, Илиян,

MartinBG го е отговорил точно и ясно с едно изречение.

Forward declaration-а работи сами при пойнтър и референция.
В момента, в който имаш обект - имаш нужда от header-а, защото compiler-а има нужда от имплементацията на обекта (по точно на size-а му).

Ако се замислиш - ти трябва да дадеш обещание, че където и да се include-не твоя хедър - компилацията на съответния translation unit ще мине.
Когато имаш само пойнтър това е вярно.
Когато обаче имаш обект - този обект ще бъде създаден в няколко (поне един) translation unit. Било то в конструктора на класа ти или в някоя друга функция.

Затова компилатора ти казва, не мога да създам нещо, което има "incomplete type".

Поздрави 

2
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.