Поправителен изпит JavaScript Basics - Ниво 1 - Септември 2014 - Нужни точки
Здравейте. Искам да попитам колко точки е необходимо да бъдат изкарани например на JavaScript Basics изпита за да бъде взет?
Здравейте. Искам да попитам колко точки е необходимо да бъдат изкарани например на JavaScript Basics изпита за да бъде взет?
Колеги, имаме предложение как да направим по-честно оценяването в курса JavaScript Basics. Понеже на поправката (4 септември) задачите се оказаха по-лесни, имам предложение да ги скалираме по следния начин:
Получава се следното:
Точки judge | Време judge | Точки judge (scaled) |
400 | 96 | 400 |
400 | 110 | 400 |
400 | 113 | 400 |
400 | 122 | 400 |
400 | 138 | 400 |
400 | 140 | 400 |
400 | 141 | 400 |
400 | 159 | 400 |
400 | 162 | 400 |
400 | 165 | 400 |
400 | 170 | 400 |
400 | 175 | 400 |
400 | 180 | 400 |
400 | 181 | 399 |
400 | 197 | 391 |
400 | 204 | 387 |
400 | 208 | 384 |
400 | 209 | 384 |
400 | 210 | 383 |
400 | 215 | 381 |
400 | 220 | 378 |
400 | 223 | 376 |
400 | 225 | 375 |
400 | 231 | 372 |
400 | 233 | 371 |
400 | 243 | 365 |
400 | 252 | 360 |
400 | 260 | 356 |
400 | 261 | 355 |
400 | 261 | 355 |
400 | 262 | 354 |
400 | 275 | 347 |
400 | 278 | 346 |
400 | 280 | 344 |
400 | 283 | 343 |
400 | 295 | 336 |
400 | 307 | 329 |
400 | 317 | 324 |
400 | 331 | 316 |
400 | 337 | 313 |
400 | 340 | 311 |
400 | 347 | 307 |
400 | 351 | 305 |
390 | 236 | 358 |
390 | 355 | 305 |
388 | 343 | 310 |
380 | 177 | 368 |
366 | 219 | 340 |
330 | 352 | 306 |
300 | 137 | 300 |
300 | 162 | 300 |
300 | 193 | 300 |
300 | 262 | 300 |
300 | 270 | 300 |
300 | 270 | 300 |
300 | 271 | 300 |
300 | 274 | 300 |
300 | 300 | 300 |
300 | 313 | 300 |
290 | 315 | 290 |
290 | 349 | 290 |
280 | 353 | 280 |
270 | 225 | 270 |
270 | 319 | 270 |
250 | 206 | 250 |
250 | 290 | 250 |
240 | 331 | 240 |
220 | 310 | 220 |
220 | 333 | 220 |
210 | 293 | 210 |
200 | 99 | 200 |
200 | 114 | 200 |
200 | 172 | 200 |
200 | 180 | 200 |
200 | 271 | 200 |
200 | 273 | 200 |
200 | 314 | 200 |
200 | 327 | 200 |
200 | 334 | 200 |
200 | 338 | 200 |
190 | 206 | 190 |
180 | 236 | 180 |
180 | 328 | 180 |
170 | 234 | 170 |
160 | 179 | 160 |
160 | 349 | 160 |
140 | 284 | 140 |
140 | 350 | 140 |
100 | 324 | 100 |
100 | 340 | 100 |
90 | 204 | 90 |
Смятам че е честно. Иначе прекалено много хора имат по 400 и който не е дошъл на поправка се оказва прецакан.
Ами зависи от представянето на всички студенти явили се на поправителният изпит обикновено. Може да са необходими повече или по-малко от тези по време на редовният изпит.
Според мен биха били необходими повече точки от колкото на редовният изпит, понеже като цяло поправителните изпити не се скарират, а редовният конкретно по JavaScript беше скалиран. Друг е вапросът, че може би ще дадът и по-лесни задачи, но мисля, че ако си си проверявал домашни, оценявал си, имаш присъствия и тиимуърк ще са ти достатъчни около 120-150 точки :)
На поправката по Java за взет изпит се считаше такъв с 100 точки, т.е една решена задача. Да се надяваме, че и сега ще е нещо подобно. Защото иначе доста хора няма да запишат 2-ро Ниво. Успех на всички да предстоящите поправителни изпити и дано сме колеги с повечето от вас и във 2-ро Ниво :)
Ще използвам темата да попитам
студентите, които са се явили на поправка с коя оценка ще участват в крайното класиране за нивото? С тази, която са изкарали с масовия поток или с тази от поправката?
Логиката сочи - от поправката. Иначе не виждам смисъл хората, които така и така са си взели изпита и продължават напред, да се явяват пак, за да си повишават оценките...
Това е само мое предположение де, СофтУни трябва да сподели официалното си становище.
На няколко пъти съм чела, че се взима по-високата от двете оценки.
Да, взима се по-високата оценка. Но за къде се взима - дали за да се прецени дали студентът може да премине в следващото ниво, или за да измести останалите студенти в общото класиране, които са се справили по-добре от него при първото явяване?!
Според мен оценките от поправките си важат и променят класацията. Иначе какъв би смисълът човек, който си е изкарал изпита, да се явява на поправката? Моментът е много тънък, защото и двете страни са прави. В смисъл хората, които са се явили на поправка и са изкарали добър резултат е нормално да искат да има промяна в класирането, все пак те са се постарали и са доказали, че могат да се справят. От друга страна хората, които не са се явили(а причини за това може да са много) също е нормално да се чувстват ощетени, ако изведнъж изпаднат много назад, защото на поправката много хора се справят добре. Все пак някои от тях са се постарали на редовния изпит, отделили са време, изкарали са добър резултат, имали са добро класиране и са считали темата за приключена.
Разместването на класирането от поправките всъщност означава, че абсолютно всеки, който се бори не просто да мине, а и за класиране, и който няма максимален брой точки, едва ли не е длъжен да ходи на всяка поправка, за да не се окаже, че след поправката ще загуби добрата си позиция.
Цялата схема допълнително се усложнява и от нееднаквата трудност на задачите, които могат да се паднат на отделните изпити. Накрая излиза, че всичко е голяма доза шанс, кога точно ще се явиш и какви задачи ще ти се паднат. Скалирането е някакво решение на проблема, но то е много изкуствено и не може да промени факта, че съвсем малка промяна в трудността на задачите е равно на 100/100 в джъджа(вместо n на брой изгърмели теста) и 1 или 2 нерешени задачи.
Оценките от поправителните/повишителни изпити НЕ променят класацията. Поне така беше като се явих на повишителен по C#. За всеки изпит се прави нова класация измежду явилите се - за да се сметнат точките и сформира оценката. Старите оценки и класация никъде не изчезват - те си остават "в досието", просто в профила се появява още една оценка за същия курс. После за сертификатите се взема по-високата оценка. Сега не е сигурно, че ще е така, нито за генералната класация на нивото - не знам как СофтУни ще процедират и кои оценки ще вземат под внимание, но предполагам, че резултатите от главните изпити ще са от по-голяма тежест при избора на стипендианти. Или поне би трябвало да е така.
Хубаво ще е да има някаква официална позиция, за да се изяснят тези неща. Аз пък си спомням, че след поправката по C# април месец, изпаднах няколко позиции назад. Нямам друго обяснение, освен че някой си е подобрил резултата и ме е изместил.
П.П.
Да не говорим, че съм наблюдавал разместване(и то с няколко позиции) и без да има изпити, ама това е друга тема :).
Имаше разместване без изпити, когато се приравняваха оценките на хората, явявали се на изпити в Телерик. Но това си беше обявено - че ще има такова приравняване и т.н.
Янче.. сега след php-то също ако не се лъжа имаше скалиране.. но и на мен позицията ми се измести след поправката и то с 20 позиции надолу.. Както и да го гледам, не е нормално някой който не се е справил добре на php-то да има шанс да учи още време след това и да ме измести :) Нали все пак се измерва силата на учениците в първите изпити .. Смятам, че е редно тази поправка да важи само ако студента е бил с невзет изпит за да може да се докаже и да продължи в следващото ниво :) Не е хубаво на поправките с лесните задачки хора, които са имали 100-150 точки на редовен изпит да ми искарват по 400 и да ме изместват :) Не е редно да ходя на всяка поправка само защото някой си ще ме измести и после работодател ще пиква по точки, или защото ще загубя шанса си за стипендия примерно ( аз с 5.90 успех не се и боря, защото има хора където знаят доста повече от мен и те са с предимство пред мен естествено ) :)
Според мен това не е поправителен изпит , а повишителен изпит , защото на поправителен не мисля че може да се явяваш ако си го изкарал , а на изпита имаше хора които си повишат оценката . Мисля че това трябва да се води като изпит при скалирането и но с по нисък коефициент на трудност , защото беше по лесен.
Понеже стана дискусия, ще внеса яснота:
Защо тази информация се дава след поправките? Къде са точните правила или правилникът на СофтУни? Защо на JS и PHP се случи да разберем какво е трябвало да научим на самите изпити? Ще е хубаво информацията да ни се дава преди, а не след.
"Класацията за всеки курс е само една. Тя се обновява след всеки поправителен изпит и хората в класацията се пренареждат според нови си резултат."
Не виждам логиката в това. Някои са си скъсвали задника на редовните изпити, а тези, които сега са се явили, не стига, че вече имат повече знаниния, ами и ще са по-напред в класацията от други, нищо, че са със статус на скъсани. Представи си, примерно, че някой от тези измести някой с едно място за стипендия... аз досега не съм виждал стипендиант, който да е бил скъсан преди това.
И не казвам всичко това, защото се опасявам, че ще изгубя някое място в класацията или, защото ще ми падне оценката - тези неща ги гледам на последно място. Важното е да се замислите (екипът на СофтУни), дали това е честно спрямо хората, които са си изкарали оценките в редовната сесия.
Това е изключително некоректно и противоречи на всякаква здрава логика. Дори не виждам обосновка в горните няколко точки.
В семестъра се чудим на кое по-напред да обърнем внимание - домашни ли, проверки ли, групови проекти ли?! Имаше изпити, на които се явих без дори да съм изгледал видеото от последната лекция, а сега тези които не удържаха тогава на темпото ще минат напред.
Искрено се надявам някой от екипа да чете мненията ни тук във форума, и да се замисля над тях...
За пореден път в СофтУни се наблюдава изключително грешната и некоректна практика, важни условия и уточнения да се разбират пост-фактум. Например за поправката по C# (която не се знаеше че ще се състои), после извънредната поправка по джава, капакът пък беше решението да се наказват хората за еднакви коментари по домашните, без да е обявено преди това (поне се отказаха в крайна сметка, за което браво), а сега и това с класирането, което за доста хора е важен фактор.
Не мога да твърдя дали горепосочените неща (а има и други, които са се случили по този начин) са правилни или грешни, дали трябва да такива или не трябва. Категорично обаче мога да заявя, че начинът по който се оповестява всичко е неправилен, не може нещо, което засяга всички студенти да бъде решавано ей така на момента, и съобщено, след като всички фактори, които го засягат са в миналото. Просто не е коректно и някои хора нечестно (най-вероятно и те не са знаели и е късмет) се оказват в по-благоприятна ситуация от други. А дори някой да не е засегнат, пак просто се чувства, че нещо не се случва както трябва и не е докрай прозрачно.
Дори всички тези промени да са вървене в правилната посока, просто трябва или да са ясни предварително, или да влязат в сила от следващия курс. Така действат качествените системи.
В конкретната ситуация, за мен проблемът не е в това кой какви знания има, нито пък дали те отговарят на оценката, нито дали е честно някой да измести друг, проблемът е в начина, по който функционира системата.
А сега, за да бъда разбран по-добре, малко конкретика.
Пример едно - на изпита по ПХП имам прекрасен резултат, но не е максимален. А моята цел са знания, а не някакви си точки. Но въпреки това, ако знаех, че нещата с класирането стоят по този начин, щях да се явя и на поправката, просто, за да имам по-голям шанс за стипендия.
Пример две - Гошко много иска да влезе в СофтУни. Знае, че има шанс за 1 изпит по C#, или ще трябва да изчака още 5 месеца, за да започне. Учи усърдно, и след като излизат датите на изпитите, разбира, че това е точно седмицата, в която си е планирал морето. Тъй като образованието му е приоритет, разваля си плановете, губи време, нерви и пари за което, и отива да си изкара изпита. Три дни след това разбира, че е възможно да се яви пак на същия изпит след 1 седмица, ако желае. Как ще се почувства Гошко?
А всичко щеше да е толкова хубаво, ако нещата се разбираха няколко дни/седмици по-отрано.
Поздрави!
Кратко , точно и ясно .. tr00peR и RoYaL - вие сте ми фаворитите ! Успех !
Изглежда добре, но няма да е зле хората на изпита да знаят че ще се използва времето. Според резултатите на други изпити могат и да се скалират 180-те нужни минути. Скалираните точки може да са невидими, защото ще е малко странно някой с 358 скалирани точки да е под някой с 305.
В момента от СофтУни се опитват да намерят вариант, който е в максимална степен справедлив, както за тези, които са изкарали високи резултати на изпитите и не са се явили на поправка, така и за тези, които са се явили на поправка. Вместо да пишем след всяко предложение това не е справедливо и т.н., най-добре е всеки да даде предложение за решаване на конкретния проблем и да се избере едно от тях
Едно възможно решение на проблема е (това се отнася само за конкретния изпит):
Оценката да се пише според критериите, предложени по-горе: изкарал си 400т. под 3 часа - "Отличен 6", 400т. за 6 часа "Отличен 5.80"(например) и т.н.
Точките за класирането: точки за класиране = точки изпит + (точки поправка - точки изпит) * коефициент(например 0.5, 0.6). Така например, ако един студент е изкарал 100т. на редовния и 300 на поправителния ще получи около 200т. По този начин студентите с високи резултати от редовните изпити няма да бъдат изместени и в същото време ще се оценят и усилията на хората, явили се на поправка. Студентите, които имат по-нисък резултат на редовния изпит и са решили да не се явяват на поправка, не трябва да се сърдят на колегите им, които са се явили и са изкарали по-високи точки. Разбира се, трябва да се помисли и как да бъдат оценени студентите, за който поправката е първото им явяване.
Ако имате други предложения, пишете, за да се избере най-доброто.
Съгласен съм, че правилата трябва да се знаят още в началото, но трябва да имаме предвид, че сме първият випуск и едва ли Наков или който и да е друг може да предвиди всичко.
Явяването на редовен изпит и поправка е толкова различно, колкото една ябълка е различна от круша. Колкото и да дялкате крушата да стане обла като ябълка, тя пак ще има вкус на круша. Опитвате се да сравнявате несравними неща. Защо са толкова различни съм писал вече в коментарите по-долу.
Следователно каквато и обща класация да направите, тя няма как да е обективна и справедлива за всички.
ЕДИТ: Ето защо приветствам идеята да се премахне всякаква класация между студентите и да останат само оценките.
Това обаче означава, че благата вече не трябва да се регламентират за брой студенти, а за студенти с резултат над определен минимум. Например не първите Х студенти да получават стипендии, а всички студенти с оценка над У. Вече в рамките на всеки изпит ще се преизчисляват необходимите точки за достигане на оценка У, защото е ясно че трябва да се планира бройката на стипендиантите. Такова преизчисляване и сега се прави и е справедливо, защото в изпита всички са подложени на еднакви условия.
Също така и работодателите не трябва да имат достъп до някаква тайна класация, защото тя няма да е справедлива.